گارنت Garnet

توضیحات

برای دیدن کاتالوگ کلیک کنید Garnet
گارنت گروهی از کانی های سیلیکات عصر برنز است که به عنوان سنگ های قیمتی و ساینده استفاده می شود که از کلمه گراناتوم گرفته شده است. انحلال آنها در اسیدها مشکل است و به ندرت ذوب می شوند. همه انواع گارنت دارای خواص فیزیکی مشابه و اشکال کریستالی هستند که در ترکیب شیمیایی متفاوت است. گارنت انواع مختلفی دارد مانند پیروپ، آلماندین، اسپارتیت، گروسولا (سنگ آمونیت یا دارچین)، آندرانیت و اوارویت.
گارنت یک ساینده طبیعی معدنی است . سختی گارنت ها ۵/۶ تا ۷ موس ، چگالی در گارنت ها متغییر است و اساساً به ترکیب شیمیایی آن ها بستگی دارد این شرکت در جهت تأمین انواع ساینده های صنعتی اقدام به تامین انواع گارنت سبز و قهوه ای نموده است.
P-1
گارنت نام ماسه‌ی ساینده‌‌ای است که در آخرین بخش دستگاه در نازل با آب پرفشار مخلوط شده،  سبب نیروی برش فوق العاده در برش واترجت می‌شود.
تهیه ابرزیو (گارنت) مناسب برای دستگاه های واترجت بسیار مهم و ضروری است.  مشخصات گارنت سندبلاست در کیفیت و زمان برش تأثیرمستقیم دارد و با مصرف ابرزیو نامناسب نه تنها  کیفیت برش از بین رفته، زمان برش گاه تا ۱٫۵ برابر افزایش می‌یابد.  زمان برش نیز عامل مستقیم در قیمت تمام شدۀ عملیات برش می باشد.  از این رو مصرف ابرزیو مناسب مستقیماً باعث کاهش هزینۀ برش خواهد شد. همچنین،  مصرف گارنت با دانه بندی نامناسب سبب صدمه به دستگاه شده، باعث از بین رفتن سریع نازل ها می شود.
مواد کاربرد
از گارنت به عنوان جواهر استفاده می شود . از شن گارنت به عنوان یک ساینده خیلی خوب و جایگزینی مناسب برای سیلیس در عملیات بلاستینگ استفاده می شود با ترکیب گارنت با آب فشار بالا می توان از آن برای برش فولاد و مواد دیگر استفاده نمود.
گارنت سندبلاست یک نوع ساینده طبیعی است که بسیار سخت و مقاوم بوده ، خیلی متراکم با وزن مخصوص بالا و چند وجهی که همه این خصوصیات آن را به یک ساینده بسیار برنده تبدیل می کند.
عدم ارائه به دلیل بالا بودن هزینه یا مقرون به صرفه نبودن آن در عملیات عمومی بلاستینگ می باشد و هم اکنون در صنایع خاص همانند صنایع هواپیما سازی و فلزات حساس نظامی و … مورد مصرف قرارمی گیرد.
garnetمزایای استفاده از گارنت سندبلاست برای جرم زدایی
  –  دارا بودن محدوده ی وسیعی از دانه بندی و ترکیب برای کار و روشهای مختلف
  – پروفایل سطوح عالی، دانه های گارنت سندبلاست یک پروفایل واقعاً یکنواخت آزاد را برای جایگزینی، بهبود و یک سطح خوب برای چسبندگی پوشش را بوجود می آورند.
  –  مقرون به صرفه، بسیار موثر، کم مصرف
  –  غیر سمی، خنثی و طبیعی
  –   میزان سیلیکای کریستاله کمتر از ۱۰ درصد
   –  تا ۵ بار قابل بازیافت
   –  میزان گرد وغبار کم ، بهبود دید اپراتور
    – پاکسازی آسان
   – بدون واکنش، با پوشش خود تداخل پیدا نخواهد کرد
   –  فاقد تخلخل، بدون جذب رطوبت
مش ۸۰ بیشتر در برش فلزات کاربرد داردو از مش ۹۰ بیشتر در برش سنگ و سرامیک و شیشه استفاده می‌شود.
دیگر مزایا:
✔ گارنت عاری از مواد سمی مانند فلزات سنگین، خصوصاً سیلیس آزاد است و برای سلامتی انسان ومحیط زیست استانداردهای لازم را داراست.
✔ گارنت با مصرف کم، سرعت بالا، عدم آلایندگی و قابلیت بازیافت مکرر، بهترین جایگزین ماسه‌های سیلیسی و مسباره در صنعت سندبلاست بوده و در سراسر دنیا به فراوانی استفاده می‌شود.
✔ مصرف گارنت، نصف ساینده‌های دیگر
✔ سرعت سندبلاست، 2 برابر
✔ دفعات بازیافت 3 تا 6 مرتبه
✔ عدم ایجاد اثر افزایشی روی سطح سندبلاست
✔ مقاومت زیاد دانه های گارنت
✔ سندبلاست بدون آلودگی
✔ گارنت، ساینده‌ی دوست‌دار محیط زیست!
✔ گارنت، ساینده‌ای غیر فلزی و غیر سمی
✔ مناسب برای سندبلاست انواع فلزات مانند: استیل، آلومینیوم، کربن استیل…
گارنت واترجت
این نوع گارنت با مش بندی زیر تر جهت استفاده در دستگاه های واترجتی جهت سندبلاست ظریف و حرفه ای سطوح استفاده می گردد.
گارنت صنعتی
گارنت صنعتی در صنایع پتروشیمی و صنایع دریایی بسیار کاربرد دارد و جایگزین خیلی خوبی برای مسباره می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *