الکترودهای مرجع Ag/Agcl Reference Electrodes

توضیحات

الکترودهای مرجع آبینوع Ag/AgCl electrode

الکترود مرجع (رفرنس)   Ag/AgCl  شامل یک کلاه تفلونی با یک سیم نقره پوشش داده شده با AGCL، یک لوله شیشه ای و یک نوک تفلونی متخلخل که درون تیوب هست. محفظه این سلول شیشه ای با محلول KCL اشباع پرشده است.

به طور معمول آندهای دستبندی فداشونده از آلیاژهای آلومینیوم ساخته می‎شوند، که البته می بایستی در این مورد مباحث طراحی و مهندسی مدنظر قرار داده شود. این آندها از لحاظ هزینه ساخت مقرون به صرفه بوده و برای حفاظت کاتدی خطوط لوله انتقال مدفون در خاک و حتی مغروق در آب بسیار قابل اعتماد است. آندهای دستبندی در مکانهای ویژه تعیین شده توسط طراحی سیستم حفاظت کاتدیک مانت می‌شود و از طریق کابلهای مسی ویژه بصورت الکتریکی به خط لوله متصل می‌شود.

این مورد می بایستی مدنظر قرار داده شود که اصلی‌ترین عامل مقابله با عوامل خوردگی خط لوله در غیاب سیستم حفاظت کاتدی، حضور پوشش ضد خوردگی است. آندهای دستبندی برای محافظت از خط لوله طراحی شده‌اند که در آن ممکن است هرگونه تخلخل ، حفره یا سایر خرابی‌های پوشش در حین نصب یا در طول عمر کار خط لوله رخ دهد. نحوه اتصال آند دستبندی آلومینیومی را به یک خط لوله انتقال میعانات گازی مشاهده می نمایید.

ترکیب شیمیایی آند آلومینیوم برطبق استاندارد DNV-RP-B401

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *