الکترودهای مرجع دائمی

توضیحات

معرفی الکترود مرجع ثابت

الکترود مرجع ثابت، برای استفاده در خاک و آب تازه (حداکثر 500ppm کلراید) طراحی شده که در نزدیک سازه دفن میشود تا سطح ولتاژ حین حفاظت کاتدی مانیتور گردد. این الکترودها در دو نوع کوزه ای یا پلیمری ساخته می شوند. سطح بزرگ سفالی با تخلخل بالای موجود در هالف سل اجازه تبادل جریان یونی کافی با الکترولیت پیرامونش را می دهد تا ریسک پلاریزاسیون الکترودی را به حداقل برساند و پایداری و راحتی در خواندن پتانسیل را حتی در خاک سخت و دارای مقاومت بالا فراهم کند. الکترودهای مرجع به شکل عمومی به دلیل دوام طولانی مدت برای کاربردهای دائمی زیرزمینی استفاده می شوند.

برای نصب در خاک های بسیار خشک و با مقاومت بالا الکترودها به صورت پک های از پیش آماده از پرکننده های جانبی بنتونیت گچ برای اطمینان از ماندگاری بالا و طولانی مدت رطوبت عرضه میشود. در این حالت الکترود مرجع در یک کیسه کتانی پر از مواد پر کننده بنتونیت گچ قرار داده می شود. از آنجا که کل سطح کیسه در تماس با خاک اطراف است، مقاومت نسبت به سطح زمین بسیار کم است.

الکترودهای مرجع مس سولفات مس باید در موقعیت عمودی حداکثر در فاصله 30 تا 50 cm از سازه نصب شود تا مانیتور ولتاژ به شکل صحیح انجام شود. پیش از نصب، اطمینان حاصل شود که الکترود در آب تازه خنثی خیسانده شده باشد. الکترودهای مرجع کیسه ای به راحتی در سایت های جدید اجرایی که حفاری باز است یا در مکان های موجود در یک حفره سوراخ وجود دارد، نصب می شوند. بعد از اینکه الکترود در حفره قرار گرفت، آن را با مواد پرکننده موجود در محل 5 سانتی متر (2 اینچ) پوشانده و سپس با حدود 20 لیتر (5 گالن) آب آشامیدنی اشباع می کنیم تا فعال شود. پتانسیل الکترود باید در برابرالکترود قابل حمل با دقت مطمئن قبل از پر شدن مجدد حفره بررسی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *