MMO ریبون

دسته:

توضیحات

آند MMO چیست؟

MMO مخفف عبارت Mixed Metal Oxides و به معنای ترکیبی از اکسید فلزات است. آندهای MMO روکش هایی هستند که از اکسیدهای فلزاتی نظیر تایتانیوم، ایریدیوم، روتنیوم و تانتالوم تولید می شوند. قابل ذکر است که آند MMO در روش های حفاظت کاتدی مورد استفاده قرار می گیرد.

از ویژگی های این آند، وزن کم و نرخ خوردگی بسیار پایین آن هاست که موجب می شود طول عمر بالایی داشته باشند. از آند MMO در بسترهای تزریق جریان سطحی، پراکنده، اسکله، چاهی، تأسیسات دریایی و سایر بسترها جهت حفاظت تجهیزات فلزی از خوردگی، بهره گیری می شود. از آن جایی که آندهای MMO در کاربردهای مختلفی مورد استفاده واقع می شوند، لازم است تا در اشکال و اندازه های مورد نیاز با کاربردهای مد نظر، طراحی و تولید شوند. در واقع شکل و اندازه آندهای MMO به نوع محیط قابل بهره گیری و محل نصب آن ها بستگی مستقیم خواهد داشت.

خرید آند MMO می بایست با توجه بررسی و مقایسه کاتالوگ انواع مختلف این محصول و با دقت و آگاهی کامل و همچنین ارزیابی محیط مد نظر جهت به کارگیری و نهایتاً با مشورت کارشناسان و متخصصان فروش آند MMO و محصولات این‌چنینی انجام پذیرد.

این آندها شکل نواری دارند و از نظر شیمیایی ترکیبی از فلز تایتانیوم و اکسید فلزاتی همچون ایریدیوم، روتنیوم، تانتالوم و تایتانیوم می باشند.

شبکه های آندی کف مخازن، بستر و محیط رایج برای بهره گیری از این نوع آندهای MMO می باشد. محیط استفاده از این دسته از آندها می تواند ترکیبی از اکسیژن (O2) و کلر (CL2) باشد. از نظر ابعاد، آند MMO ریبونی، عرضی معادل 6.35 میلی متر و ضخامتی معادل 0.635 میلی متر دارد.

طول یک نوار کامل آن حدود 100 متر و وزن آن حدود 1.12 کیلوگرم است. این نوع از آندهای MMO به گونه ای طراحی شده اند که بسته محیط استفاده که محیط های سنگی باشد یا بتنی از طول عمری در حدود 50 الی 100 سال برخوردار باشند.

کنداکتور بار (Conductor Bar)

کنداکتور بار تیتانیومی (Titanium Conductor Bar) ابزاری است که به منظور اتصال آندهای ریبونی به یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین تزریق جریان به شبکه آند MMO نیز وظیفه مهم دیگری است که برای کنداکتور بار در نظر گرفته شده است.

از لحاظ ابعاد باید گفت که این ابزار عرض و ضخامت و طول به ترتیب معادل 12.7 میلی متر، 0.9 میلی متر و 100 متر دارد.

پاور فید کانکتور (Power Feed Connector)

استفاده از شبکه آندی در بسترهایی نظیر کف مخازن، نیاز به اتصال یک کابل مثبت به این شبکه می باشد. ابزاری که به منظور برقراری این اتصال بین کابل و شبکه آندی مورد استفاده قرار می گیرد کانکتور پاور فید است. این ابزار که از جنس فلز تایتانیوم می باشد از طریق جوش نقطه ای به شبکه آندی وصل می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *